Ο Ιάπωνας πρωταθλητής της πάλης KAORI Icho βοηθά στην κοπή της κορδέλας καθώς το τοπικό και διεθνές κοινό προσκαλείται να μοιραστή μαζί τους τη μεγάλη γιορτή του αθλητισμού και του πολιτισμού στην εναρκτήρια Ολυμπιακή Αγορά πριν από το Τόκιο 2020 το 2021.
Ο αθλητισμός και ο πολιτισμός, το πνεύμα της Αρχαίας Ελλάδας και ακόμη και οι θεατές θα γιορτάζονται στην πρώτη Ολυμπιακή Αγορά, που άνοιξε επίσημα πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο 2020.
Το μεγάλο πολιτιστικό πρόγραμμα, που βρίσκεται στην ιστορική συνοικία Nihonbashi της πρωτεύουσας της Ιαπωνίας, έχει εμπνευστεί από τους δημόσιους χώρους συνάντησης ή τις «αγορές» της Αρχαίας Ελλάδας, τη γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων, όπου συγκεντρώθηκαν άνθρωποι για φαγητό, ποτό, τραγούδι, εμπόριο. και ανταλλαγή ιδεών.
Θα υπάρχουν υπαίθριες εγκαταστάσεις τέχνης. μια έκθεση έργων τέχνης από Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αθλητές, μια επίδειξη χρυσού μετάλλου και άλλα εμβληματικά αντικείμενα από το Ολυμπιακό Μουσείο στη Λωζάνη της Ελβετίας και μια φωτογραφική έκθεση από τον κορυφαίο ιαπωνικό καλλιτέχνη KAWAUCHI Rinko, ο οποίος απεικονίζεται παρακάτω στην εκδήλωση. Ο συνάδελφός του καλλιτέχνης, TOJIKI Makoto, δημιούργησε επίσης ένα μεγάλης κλίμακας ελαφρύ γλυπτό, με τίτλο Solidarity and Collaboration, το οποίο εμπνέεται από τον αγώνα ρελέ σε πίστα.
Τοπικό και διεθνές κοινό μπορούν επίσης να απολαύσουν εικονικές περιηγήσεις, ομιλίες καλλιτεχνών και εγκαταστάσεις πολυμέσων στον ιστότοπο της Ολυμπιακής Αγοράς και στα κανάλια κοινωνικών μέσων του Ολυμπιακού Μουσείου.
Κάθε εκδήλωση θα διερευνήσει, θα προωθήσει και θα γιορτάσει τις Ολυμπιακές αξίες αριστείας, σεβασμού και φιλίας, καθώς και τον εκτεταμένο πολιτιστικό και κοινωνικό αντίκτυπο των Αγώνων.
Στο Nihonbashi, οι εκθέσεις θα πραγματοποιούνται σύμφωνα με τους τοπικούς και εθνικούς περιορισμούς COVID-19. Ένα γλυπτό του Γάλλου καλλιτέχνη Xavier Velihan, που ονομάζεται The Audience, το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα (30 Ιουνίου), είναι μια υπενθύμιση των καιρών καθώς και το πνεύμα των Αγώνων και του Τόκιο 2020.
Ο Βελιάν είπε ότι το έργο θα λειτουργήσει ως «πρεσβευτής» για τους θεατές που δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν στους Αγώνες λόγω της πανδημίας. Περιλαμβάνει πέντε ανθρώπινες φιγούρες διαφόρων ηλικιών, φύλα και εθνικότητες που είναι ενωμένες, όπως ένα κοινό, για να συμβολίσουν την οικουμενικότητα, η οποία αποτελεί βασική αξία των Ολυμπιακών Αγώνων.
Για να τονίσει αυτήν τη σχέση, ο καλλιτέχνης παίζει με τα χρώματα των Ολυμπιακών δαχτυλιδιών.
«Το γλυπτό είναι σκόπιμα ένα αφιέρωμα στο κοινό των Ολυμπιακών Αγώνων, ξεπερνώντας τα αθλητικά επιτεύγματα που συνήθως γιορτάζονται και εστιάζουν σε μη ηρωικές φιγούρες, για να τονίσουν τη σημασία του κοινού», δήλωσε ο καλλιτέχνης, σύνδεσμος βίντεο στην εκδήλωση.
«Φέτος ειδικότερα το κοινό – το κοινό – είναι κάπως το αστέρι που λείπει των Ολυμπιακών Αγώνων. Είναι για μένα ένας λόγος για να δώσω την ύπαρξη στο διεθνές κοινό, το οποίο μπορεί να απουσιάζει σωματικά αλλά ακόμη περισσότερο να παρακολουθεί σε όλο τον κόσμο. Το γλυπτό θα είναι ο πρέσβης του. ”
Το γλυπτό είναι η πρώτη μόνιμη επιτροπή κληρονομιάς του Ολυμπιακού Ιδρύματος Πολιτισμού και Κληρονομιάς (OFCH) ως μέρος του προγράμματος Ολυμπιακών Τεχνών Οράσεων και θα παραμείνει στο Nihonbashi σε μόνιμη έκθεση μετά τους Αγώνες.
Είναι επίσης η πρώτη φορά στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων που έχει οργανωθεί ένας τέτοιος πολιτιστικός κόμβος. «Η Ολυμπιακή Αγορά θα χρησιμεύσει ως κόμβος για την καλλιέργεια, την εξερεύνηση και την προώθηση των Ολυμπιακών αξιών», δήλωσε η Angelita Teo, διευθύντρια του OFCH.
«Σε αυτήν την άνευ προηγουμένου στιγμή, η Ολυμπιακή Αγορά είναι ένα σύμβολο αποφασιστικότητας, ξεπερνώντας τις προκλήσεις και τη διεθνή συνεργασία. της δύναμης του αθλητισμού και της τέχνης να μας φέρει σε περιόδους κρίσης. ”
Ο πολιτιστικός κόμβος δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα της ατζέντας 2020 της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ) και θα εκπληρώσει τη σύσταση για «περαιτέρω ανάμειξη του αθλητισμού με τον πολιτισμό».
Η εταιρεία Realty Mitsui Fudosan είναι ο επίσημος συνεργάτης του έργου. Η εταιρεία έχει την καταγωγή της στο Nihonbashi – το όνομα της περιοχής σημαίνει “Japan Bridge” – και είναι το επιχειρηματικό κέντρο του Τόκιο.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Masanobu Komoda, ο οποίος απεικονίζεται παραπάνω, είπε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ο Nihonbashi θα διοργανώσει την πρώτη Ολυμπιακή Αγορά στον κόσμο.
«Μέσω των ψηφιακών προγραμμάτων της Ολυμπιακής Αγοράς, ελπίζω ότι τα ακροατήρια σε όλο τον κόσμο θα βιώσουν τόσο την καρδιά του Νιχονμπάσι όσο και το Ολυμπιακό Πνεύμα».
Εκθέσεις και εκδηλώσεις στην Ολυμπιακή Αγορά
Ο Ιάπωνας φωτογράφος KAWAUCHI Rinko παρουσιάζει 16 φωτογραφίες που δεν έχουν ξαναδεί ποτέ από το “Olympism Made Visible”, ένα παγκόσμιο έργο καλής τέχνης που ξεκίνησε από το OFCH για να δείξει τον αντίκτυπο του αθλητισμού στην κοινοτική υπηρεσία. Η έκθεση, Ποια είναι η χαρά του μέλλοντος; Έργα από τον Ολυμπισμό Ορατό, τεκμηριώνουν μια πρωτοβουλία της Ιαπωνικής Ολυμπιακής Επιτροπής για τη σύνδεση Ολυμπιακών αθλητών με κοινότητες που επλήγησαν από καταστροφές μετά τον σεισμό και το τσουνάμι της Ιαπωνίας το 2011. Ο Kawauchi, είπε ότι οι φωτογραφίες, που τραβήχτηκαν κατά την επίσκεψή του στη Φουκουσίμα το 2019, είναι «απόδειξη της θεραπευτικής δύναμης του αθλητισμού και των εύθραυστων και πολύτιμων δώρων της φύσης».
Η TOJIKI Makoto δημιούργησε ένα μεγάλης κλίμακας φως γλυπτό Αλληλεγγύη και Συνεργασία. Παίρνει έμπνευση από τον αγώνα ρελέ σε πίστα. Προβληματική από την παγκόσμια πανδημία, η εγκατάσταση, που σχεδιάστηκε για την Ολυμπιακή Αγορά, θα περιλαμβάνει δύο μεγάλες προσωπικότητες σε κίνηση ρελέ, σε μια έγκαιρη διερεύνηση της συνεργασίας, της κοινής ευθύνης και του ανθρώπινου δυναμικού στο ομαδικό παιχνίδι.
Το OFCH θα παρουσιάσει επίσης τους Noren Curtains, μια έκθεση πρωτότυπων έργων από πέντε Ολυμπιονίκους και έναν Παραολυμπιακό καλλιτέχνη: Ciara Michel (Μεγάλη Βρετανία, Βόλεϊ, Λονδίνο 2012). Slaven Dizdarević (Σλοβακική Δημοκρατία, Track and Field, Πεκίνο 2008) Kelly Salchow MacArthur (ΗΠΑ, Rowing, Sydney 2000 και Αθήνα 2004) Γκρέγκορι Μπερνς (ΗΠΑ, Κολύμβηση, Βαρκελώνη 1992, Ατλάντα 1996 και Σίδνεϊ 2000) Roald Bradstock (Μεγάλη Βρετανία, Track and Field, Λος Άντζελες 1984 και Σεούλ 1988) και Hannah Wilkinson (Νέα Ζηλανδία, Ποδόσφαιρο, Λονδίνο 2012 και Ρίο 2016).
Σε φόρο τιμής στον ιαπωνικό Νόρντεν, την παραδοσιακή κουρτίνα που κρέμεται στις εισόδους του καταστήματος, κάθε καλλιτέχνης συνεισέφερε μια σειρά από πάνελ «κουρτίνες» στο ολυμπιακό πνεύμα και αξίες. Κάθε σειρά κουρτινών απεικονίζει την εργασία στο προτιμώμενο μέσο του καλλιτέχνη, που περιλαμβάνει φωτογραφία, ζωγραφική, γκράφιτι και γραφιστική. «Όλη μου τη ζωή ήμουν καλλιτέχνης και αθλητής, δύο φαινομενικά πολικές αντίθετες αναζητήσεις», δήλωσε ο Μπράντστοκ, ο οποίος εκπροσώπησε τη Μεγάλη Βρετανία στο ακόντιο των ανδρών στους θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1984 και του 1988. «Τότε πριν από 25 χρόνια, συνειδητοποίησα ότι ο αθλητισμός και η τέχνη είναι πολύ πιο παρόμοιες από ότι είναι διαφορετικές. Άλλαξε την προσέγγισή μου στην αθλητική μου προπόνηση και πώς και τι δημιούργησα στο καλλιτεχνικό μου στούντιο », δήλωσε ο Μπράντκοκ.
Η έκθεση του Ολυμπιακού Μουσείου Το Ολυμπιακό Πνεύμα γιορτάζει εικονικές στιγμές στην ιστορία των Αγώνων. Μεταξύ των πολλών αντικειμένων θα είναι μετάλλια για το Τόκιο 2020.
Το στούντιο Moment Factory με έδρα το Μόντρεαλ δημιούργησε τη διαδραστική εγκατάσταση πολυμέσων Podium Memories. Αντικατοπτρίζει στιγμές επιμονής, αλληλεγγύης και ομαδικού παιχνιδιού στους Ολυμπιακούς Αγώνες όλα αυτά τα χρόνια. Η εγκατάσταση θα περιλαμβάνει Ολυμπιακά βάθρα, τα οποία οι επισκέπτες θα κληθούν να «ενεργοποιήσουν» με τις σιλουέτες τους για να περιηγηθούν σε μια οθόνη σπάνιων εικόνων και οπτικοακουστικών βίντεο από τα Ολυμπιακά αρχεία.
Επιπλέον, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του Nihonbashi θα έχουν την ευκαιρία να δουν εμβληματικές αφίσες από τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε όλη την περιοχή.